BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jul 17, 2009

IBC.....Part 4

Balik dari konsert Sweet Charity memang kat asrama dah kecoh sebab malam tu ada sport check nak cari budak yang keluar asrama. Alamak kantoi le camni!! Didapati 'geng2 jin' ni dah hilang kalau sorang tu kira halal le juga tapi ni dah ramai sangat kalau apa jadi haru biru juga Cikgu Mat Saad nak explainkan kat Pengetua. Tapi paling sentol sekali ada pulak jadi 'spy' pergi repot kat cikgu sapa yang menghilangkan diri pada malam tu. Semua nama-nama yang menghilang telah masuk senarai tapi nama aku x masuk pulak. Maybe aku budak baik kut jadi orang x sangka le sangat. Diulangi budak baik. Keesokan harinya operasi geng aku pun bermula untuk mencari 'spy' yang melapurkan pada cikgu Mat. Naya le bebudak semua ke pangil dan diberi penampar Jepun macam le dia orang yang salah padahal kita orang yang gatai keluar asrama. Dah le salah keluar asrama pegi tampar pulak bebudak jadi berganda2 salahnya tu. Memang kerat 4 mana nak mengaku bebudak junior tu, kalau mengaku ada kut yang jadi hilang ingatan. Habis tu Cikgu Zaman Penolong Kanan yang garang cam rimau tu dah tau sapa yang keluar asrama. Kena le panggil ngadap kat bilik Guru Besar dan dititahkan hukuman rotan serta kena keluar dari asrama mandotori berkuatkuasa serta merta. Hah...naya camtu sampai Cikgu Mat pun dah x boleh cover sebab kesalahan tu memang berat serta dicampur dengan dosa2 yang lalu memang xde ampun. Ya ampun!!....aku masih lagi selamat xkena keluar tapi Lan, Mi, Kucai, Ajak, Zali, Soid, Shahrul dah diperintahkan hincit dari asrama dengan kadar segera tanpa ada notis. Menung le aku sorang2 kat dalam asrama geng2 dah keluar dah macam orang gila talak semua x kena.
Kesan dari peristiwa tu aku hilang mood nak belajar dan sebetulnya aku memang dah kurang minat belajar dalam kelas 5 Sains 1 yang memang skema tu. Mana tak tensen tenguk dia orang duk ngadap buku aje lain benor dengan aku nak kecoh aje. So mana ada member yang baik cam aku ni kecuali Mior Azhar dia ni kira best juga ada gila le juga. Aku yang dari 4 Sains 2 dulu mana biasa belajar diam2 mesti kecoh punya dan happy. Kena pulak campur geng skema mana tak belah kepala aku mau koma 4 malam kalu buat cara dia orang asyik2 duk ngadap buku aje. Tu le sebab dia orang pandai kut duk baca buku je bukan cam aku yang prinsipnya 'janji bahagia'.
Satu hari tu aku ponteng kelas English cikgunya Puan Shashikala dan kena le panggil dengan dia. Dia punya le tanya dalam bahasa orang putih dan aku duk nganga je dengar dia cakap cam budak kampung belajar PPSMI . Lastly selamba je aku cakap' saya x faham apa cikgu cakap' bengkek semcm je cikgu ngan aku. So, dia pun dah xtau camana nak nasihat aku yang dah tensen nih disuruhnya aku gi ngadap Cikgu Zaman. Pastu nama ke annouce kat speker kenduri kawin kat sekolah pulak tu. Hampeh tul.... glamour le kejap aku masa tu. Dengan hati yang dap dip dup terpaksa le memberanikan diri jumpa Cikgu Zaman yang masa tu memang aku x suka lansung cam nak gi calar je kereta dia tu. Sebab dia ni suka rotan murid dan buh penampar. Bila dah ngadap tu apa lagi kena le kaunseling macam2 dipujinya aku tapi lastly berbirat juga tangan kena rotanlogi. Dia suruh aku sedar sebab katanya ada le can nak berjaya untuk masa deman dei bangsa dan nusa....citttt tetap juga aku kena rotan. Selesai je keluar bilik hukuman tu memang aku bengang gila dan malas nak masuk kelas yang aku rasa ntah apa2 ntah tu lalu terus masuk asrama gi tidur. Rupanya aku telah diskodeng oleh cikgu Zaman dari atas tengok kepontengan aku tu. Apa lagi menonong dia follow dan terus tangkap aku yang sedang memhibratekan diri atas katil asrama. "Kamu lagi yang buat salah!!" kata cikgu Zaman seolah terperanjat beruk pada hal memang dia tau salah aku tu. Lagipun memang dia tengah cari ada sorang lagi geng konsert yang x dapat dikesan maksudnya aku le tu. Notis 24 jam kena keluar asrama hari tu juga xde kesian. Aku yang memang duk tensen ni bukannya susah hati tapi lagi suka kena hincit dari asrama sebab kat luar tu dah menunggu geng2 aku. Adios le ASPURA SMIS....chow cin cau!!

0 pesan memesan: