BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Dec 25, 2011

Kawan...

Malam minggu baru-baru ini aku berjumpa kawan lama.Sebenar-benarnya aku pun tidak pasti adakah mereka itu kawan-kawan lama aku. Berapa kenalan aku itu masa dahulu mungkin cuma seorang yang pernah bersekolah, sekelas atau satu rumah sewa dengan aku. Dahulunya mungkin hanya sekadar mengangguk kepala tanda kenal tapi tak pernah bertegur sapa. Dahulu hanya menegur di dalam bilik darjah diwaktu senggang bila cikgu tiada sambil sama-sama bergotong royong menjeling bila cikgu seksi yang datang mengajar...heh!

Tapi bila tiba waktu sekarang mereka inilah yang benar-benar tahu erti persahabatan. Gua respek sungguh sikap lu semua. Walau hanya sekali call sanggup hadir berjumpa aku dan kawan-kawan. Agak-agaknya ada kut yang menipu sunat bini untuk keluar malam tu....hahaha. Tapi apa yang pasti mereka ini boleh dikatakan sahabat yang sanggup mendengar coleteh merapu hingga larut malam.Aku boleh agak mereka ni kalau aku ada masalah boleh datang membantu pada bila-bila masa. Walau diatas alasan jalur pertalian yang nipis tetap hadir atas nama persahabatan.

Kadang-kadang terpikir juga ramai kawan-kawan aku kat rangkaian sosial bolehkan menjadi sahabat. Atau aku sendiri yang tak mampu menjadi sahabat?? Pernah sekali tu aku bertemu rakan maya FB di realiti. Tapi hampeh aku langsung tak menegur dia dan begitu juga sebaliknya walau duduk disebelah. Tapi bila di alam maya beria-ia benar bertegur sapa...malu kut :)

Berbagai-bagai cara persahabatan aku telah lalui. Macam cerita 'Sanggam' pun pernah aku rasa memamg terasa macam gampang (kata org Perak). Kawan tipu kawan, ranjau kawan, setia kawan semuanya ada. Dulu kawan yang kita rasa 'terbaekkkk' dah jadi terbalik.

Motif cerita aku kali ini? Bila ada kawan menjemput untuk sesuatu perkara maka hormatilah atas usahanya. Jangan asyik berdolak dalih tak nak hadir sambil bagi alasan serupa '*@#***' macam kata Janggut (kawan senasib aku...haha).

3 pesan memesan:

arrr bisness said...

ate .....

miloais milo said...

entry menusuk kalbu dowhhhhhhh!~

salam tahun baru
ni kira update blog setahun sekali ke... macam mana???
ekekekekek

NJ said...

haha...cam siot ulasan ko