BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 29, 2009

18SXXX.....

Tiga kali je...

Pada satu malam, ada pasangan yg agak berumur sedang makan malam dengan romantiknya bagi menyambut ulangtahun perkahwinan mereka yg ke 50 tahun.

Suaminya, seorang Tan Sri dan bekas ahli politik mula bercerita tentang nostalgia mereka suami isteri, sekian lama hidup bersama, suka duka, susah dan senang. Si suami memang menyanjung isterinnya, bernama Maria.

"Maria, selama kita kahwin ni, suka duka kita lalui, susah senang kita tempuh, abang amat menyanyang Maria, tapi ada satu perkara yg asyik bermain-main di benak abang ni dan abang selalu bertanya-tanya. Berterus-teranglah dgn abang pada malam ni, pernah tak Maria curang dgn abang selama ni?"

Maria agak terkedu sekejap dan merenung panjang muka suaminya itu, lalu berkata dengan penuh kekesalan, "Ya abang, Maria mengaku pernah curang dgn abang, tapi hanya 3 kali sahaja selama ni"

"3 kali?" Tan Sri tu agak terkejut, tapi tak la marah, dah tua dah dan memang berniat utk memaafkan isterinya,"Bagaimana boleh terjadi 3 kali tu Maria?"

Perlahan jer la isteri dia mula membuka lebaran cerita lama, "Abang ingatkan masa kita mula-mula kawin, terus beli rumah dan selang beberapa tahun, kita susah sangat masa tu hingga rumah kita hampir nak dirampas oleh bank"

"Ya, abang ingat peristiwa tu" jawab si suami. Si isteri menyambung cerita, "Abang pasti ingat yg pada satu petang tu Maria pergi jumpa pegawai bank tu dan esoknya, bank tu tak jadi rampas rumah kita, malah bagi tambahan pinjaman utk abang mulakan perniagaan.."

"Emmmm.. sukar buat abang menerima kenyataan ini, tapi abang maafkan maria kerana apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak", kata si suami, " Kali ke 2 pulak?"

"Abang ingat tak, abang hampir menemui maut sebab ketumbuhan dalam otak pembedahan?" si isteri menyambung cerita "Ya, abang ingat" jawab si suami. "Kalau macam tu, abang pasti ingat yg Maria ada pergi jumpa doctor pakar tu dan esoknya, dia setuju buat pembedahan utk abang tanpa bayaran apa-apa pun.."

"Oh maria, walau perit hati ini mendengarkan, tapi abang tetap maafkan maria sebab apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak dan kerana sayangkan abang jugak.. yang kali ke 3 macam mana pulak? ", kata si Tan Sri. Si isteri menundukkan mukanya dan menjawab penuh lemah, "Abang, ingat tak masa abang bertanding merebut kerusi bahagian dan abang perlukan 248 undi lagi...."

Tan Sri pengsan kat situ jugak...
.

NOTIS REUNION SMIS 1987

Wahai orang-orang kg Tualang Tiga!!!..... Ok kepada kengkawan SMIS Parit USA 1986-87 dengan rasminya aku nak umumkan bahawa reunion yang kita nak buat kira jadi le...hohohoho. Sebelum tu kena le wat perjumpaan x rasmi pasal nak bincang reunion nih maklumlah kalau ramai tentu lagi baik perancangannya. Kalau ikut aku kita gi jumpa kat Tawakal je mkn bawah tangga..hahaha......tempat lepak aku tu dulu, x pun pi Mi Hailam Syamuk aje. Layan mi yg kembang besar jari kelinking tu. Perjumpaan tu nanti ditetapkan kat Parit jadi aku harap sesiapa yang ada kat sana tu contact le aku. Bulan Julai ni kena le wat perjumpaan pra reunion tu supaya ada le agenda nampakle cam pro ckit...(Salim ko ada kat sana tlg le setkan tempat nak jumpa...ko belanja sekali....hahahaha)

Sebelum tu sesiapa yang berminat untuk reunion sila sms kat aku disini tentang kehadiran nanti. Sertakan sekali senarai nama ahli keluarga supaya senang nak arrangekan majlis tu nnt. Kalau ada senarai senang wat budget, kalau harapkan aku korang minum je air sungai Perak tu sampai kembung jimat ckit. Sila hebahkan maklumat ini dengan kadar mi segera!!!

Maklumat akan sentisa di updatekan dlm blog aku ni.......

Jun 26, 2009

Did Michael Become A Muslim?

"Michael Jackson 'becomes a Muslim and changes name to Mikaeel'

By Daily Mail Reporter

Last updated at 2:52 PM on 21st November 2008

Beleaguered pop star has converted to Islam and changed his name to Mikaeel, it has been claimed today.

The 50-year-old singer, who has previously been photographed wearing a traditional Arab women's veil, reportedly became a Muslim in a ceremony at a friend's house in Los Angeles."

Antara lapuran yang mengaitkan pengIslaman MJ yang agak mengejutkan pihak Barat kerana dia merupakan salebriti terkenal di sana. Jika benar Al Fatihah di sedekahkan kepada Allahyarham........

Agak menyedihkan juga kerana kematian MJ baru-baru ini. Ialah kerana aku waktu remaja membesar dengan irama pop MTV MJ. Ramai rakan2 yang sebaya juga begitu gila terhadap MJ yg memang fenomena waktu itu. Seluar steng (Mat Pot cukup minat), moonwalk, sarung tgn sebelah (ustaz akhil), kiranya semua jadi ikutan. Kunun nak jadi MJ le...tapi tak dengar le ada yang tukar kulit jadi hitam kalau tidak jenuh nak jadi putih balik. Aku ni kalau takat menari moonwalk tu kira tahap kacang buncis le....wakakaka.

MJ kira popular awal 80'an dengan album 'Thiller' kiranya sapa xtau lagu tu kira tahap cipan atau x muda le. Paling koman 'Beat It' tu kena hafal le xpun 'Bille Jean' kalau sampai tahap menari siap "Breakdance' perghhh koyak seluar kena puji ngan kengkawan.


Jun 25, 2009

WHEN A THIEF FORCES YOU TO TAKE MONEY FROM THE ATM

AN INTERESTING FACT ABOUT ATM MACHINE

WHEN A THIEF FORCES YOU TO TAKE MONEY FROM THE ATM, DO NOT ARGUE OR RESIST, YOU DO NOT KNOW WHAT TYPE OF WEAPON HE OR SHE MIGHT POSSES TO HARM YOU.

WHAT YOU SHOULD DO IS TO SIMPLY PUNCH YOUR PIN NUMBER BUT IN THE REVERSE ORDER. IF YOUR PIN IS 1254, YOU PUNCH 4521.

EVEN IF YOU PUNCH IN THE REVERSE ORDER, THE MONEY WILL STILL COME OUT!

BUT IT WILL BE STUCK INTO THE MACHINE HALF WAY OUT ! AND THAT WILL ALERT THE POLICE WITHOUT THE NOTICE OF THE THIEF.

YOUR MONEY WILL BE PROTECTED AND YOUR LIFE CAN BE RESCUED.

EVERY ATM HAS IT. IT IS SPECIALLY MADE TO SIGNIFY DANGER AND HELP. NOT EVERYONE IS AWARE OF THIS.

'UG' - Fantasia Bulan Madu

Lama juga posting ini aku cuba nak siarkan kerana pelbagai reaksi diri sendiri yang timbul yang merasakan agak terganggu dengan artikel ini. Keputusan sudah ditetapkan oleh pihak PR bahawa UG yang diwar-warkan selama ini tidak akan dilaksanakan. Apa nak dikata dah keputusan diambil, nak ckp lebih pun apa le gunanya. Tapi apa salahnya jika difikirkan juga kalau bukan pada waktu ini mungkin 1000 tahun akan datang.....
Tapi aku terpikir juga camana isu UG ini timbul, rasanya dari kepimpinan parti PAS sendiri dan dikatakan cadangan yang direstui oleh Dewan Ulamak. Kiranya cadangan ini juga mempunyai asas untuk direalisasikan oleh kepimpinan kedua-dua parti. Dari satu sudut alangkah manisnya jika impian ini terlaksana. Masa depan politik orang Melayu yang semestinya Islam pasti akan lebih kukuh seandainya Umno dan Pas bergabung. Mengapa tiada langsung titik pertemuan diantara kedua-duanya? Terlalu besar sangatkah jurang diantaranya sehingga tiada jambatan yang mampu menghubungkannya? Atau terlalu besar 'dosa' yang telah ditimpakan ke atas hati masing2 sehingga tiada rasa sekelumit cinta?? Arghh....x faham langsung aku ni. Jika parti Pas itu sendiri tidak mahu bergabung dengan puak Umno mengapa tidak Umno itu sendiri diajak bergabung dengan Pas!! Sekali sekala apa salahnya berfikir secara terbalik pula maka kat situ kita tahu le pihak mana yang benar-benar mahukan perpaduan. Ataupun kedua-dua pihak ini memang bersandiwara demi kelansungan politik masing2.....
Komentar di dalam blog ramai juga dlm parti Pas tidak menggemari TGHA dan Nasha. Mungkin perkara ini hanya sebentar seperti 'biduk berlalu kiambang bertaut' akan redalah ribut di dalam cawan itu. Bersatulah semula demi survival politik sendiri! Jika parti Pas itu sendiri sudah berlaku permasalahan dalaman apa lagi yang boleh kita harapkan kepada lain-lain kumpulan siasah. Ini kerana diwar-warkan bahawa Pas itu sendiri merupakan kumpulan yang disokong oleh ramai orang kita. Namun apa yang berlaku terjadi sebaliknya pula dimana Pas pula bertelagah.

Melayu oh me-layu
Kita sering berbicara tentang dasar kemelayuan dan sering menolaknya atas dasar kesamarataan antara kita. Namun begitu apa yang merunsingkan aku selama ini adakah dengan menolak kemelayuan ini akan membuatkan pihak lain akan membuang dasar bangsanya sendiri. Kiranya ia berlaku alangkah baiknya dan harmoninya negara kita ini. Sememangnya itu yang kita harapkan supaya negara tidak menjadi kacau bilau. Tetapi tidak mengapalah jika begitu kehendak majoriti orang kita sendiri, semoga baiknya sifat kita akan dituruti oleh orang lain. Jangan sampai kita 'terhantuk baru nak terngadah' kerana 'sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya'. Fikir-fikirkanlah wahai orang yang bijaksana diluar sana,

Artis : TAN SRI S. M SALIM/ M. NASIR
Lagu : Seloka Cak Kun Cak

Satu masa yang telah silam
Tak dapat diambil kembali

Melayu mashyur serata alam
Hidup mewah gagah sekali

Pahlawan kita nama terbilang
ramai perwira

Melawan musuh tak terbilang
Gerak semangat kerana bangsa

Kelekaan jangan dikenang
Lautan duka kelak dikenang

Hampir tinggal sehelai benang
Bencana sengaja dipinang

Jika perhati bangsa dagang
Kapak beliung ditangan memegang

Kekayaan hendang diregang
Akhirnya saudagar pangkat dijulang

Disulami syair termashyur
Usahlah berdengkur
Kita yang bertafakur

Yang mana khilaf tegur menegur
La..la…la..la…

Jun 23, 2009

BACKUP YOUR PC ONLINE

Sometimes computers crash so spectacularly that the only way to get your machine breathing again is to completely reinstall the operating system. But what happens to your data? Your precious personal documents and digital pictures? Your carefully crafted list of Internet favourites? The family accounts? The answer, of course, is that those particular copies are lost. But the solution is easy: don’t keep your data stored locally. It’s easy to back things up securely online, keeping your data safe even if your computer crashes and burns. Here we explore a hassle-free way of backing up data to an online repository.

Organise your files

We’ll start by assuming that all of your important documents, media and pictures are in your My Documents folder. If they’re not, put them there now. Next, go to the Start menu and choose ‘Search’. We’re going to hunt down and remove the junk you don’t need. Click ‘All Files and Folders’ and then select the ‘My Documents’ folder from the ‘Look In’ dropdown menu. The aim is to remove waste - so start with the search term ‘*.tmp’ and click ‘Search’. You can find other temporary files by searching for the ‘~’ symbol (it’s called a ’tilde’). Select all of the files that are returned by hitting [CTRL]+ [A], then hit [Shift]+[Delete] to erase them. You can search for and delete other unwanted filetypes in the same way. To finish off, use a freeware disk-cleanup program like CCleaner to track down and erase any lingering unwanted temporary data.

Find a location

Next, you need to configure the back-up location. For this you’ll need to have some FTP storage space on a remote server. Many Internet connection accounts come with free web space as part of the package, and that should be fine to use, but check that there’s enough space for your data first. If you don’t have any FTP space, try signing up for DriveHQ’s free back up service service. (**www.drivehq.com**). Remember, though, that if your host goes down, so does your backup. It pays to pay sometimes.

You’ll need to know the FTP address of your storage space as well as your user ID and password. If you don’t know these details, check the help documentation on the website of your web host or ISP.

Create a network place

Open the Start menu and choose ‘My Network Places’. Click ‘Add a Network Place’. In the Wizard that appears, click ‘Next’ and then select ‘Choose another network location. Specify the address of a website, network location or FTP site.’ Click ‘Next’ and enter the full address of the site that you wish to access as an FTP URL. Click ‘Next’ and untick the box labelled ‘Log on anonymously’. Enter your FTP username in the box. Finally, you’ll be prompted to give a name for the connection. Make sure that the box labelled ‘Open this network place when I click finish’ is ticked, then click ‘Finish’.

Store files online

The first time that you connect to your new network place, you’ll be prompted for your FTP password. Type it in and tick the box labelled ‘Save Password’ in the Log On As dialog before clicking ‘OK’. In future you can treat this network place more or less like any other folder on your system. Start by dragging a copy of your cleaned-up My Documents folder to the new online storage link. In future, you can quickly add new documents directly to the network place you’ve just created and retrieve them from there too.

Improve security

One problem with the method described above is that it can make your documents vulnerable to access via HTTP. There are a few ways to enhance security, though. If possible, place files in a section of storage space that’s only accessible via FTP. If that’s not possible, put files in folders with names that are hard to guess - a string of letters and numbers - and make sure that the root folder contains an ‘index.html’ file so that snoopers can’t browse the directory. You could also use an ‘.htaccess’ file to password-protect a personal folder from potential snoopers. Online tools are available which will help you generate the required files.

It should go without saying that sensitive data shouldn’t be put online, even in a password-locked folder. You’re better off using an encrypted USB stick to back up really important files.

Using Syncplicity

We’ve tried several online storage options, and our current favourite for both ease of use and price is relative newcomer Syncplicity. With Mac, Linux and Windows versions available, you can synchronise and share up to 2GB of data online from two machines for free, while paying $10 a month buys you 50GB of space and usage on any machine. You can sign up for and install the software direct from www.syncplicity.com, then right-click on the folders that you want to back up to Syncplicity’s cloud-hosted storage. The first backup takes a while, but after that the program updates your folders in the background. It’s transparent and easy, and as long as you have an Internet connection you can access your files anywhere. You set the privacy level of the stored files, sharing them with others if you like. Files can be transferred with 128-bit encryption - so your secrets are safe with Syncplicity.

Windows Live Sync

Microsoft’s Live suite of tools offers several storage and synchronisation options,including Windows SkyDrive, a file storage and sharing system with 25GB of free space. This is perfectly decent, but we like the simplicity and approach of Windows Live Sync. Rather than uploading your files to a server, Live Sync gives you access to documents stored on your local Internet-connected machine from the web, using a client- side application installed on your machine. You enable remote access by right-clicking on the application’s task bar icon and choosing ‘More’, then ‘Settings’. You can then browse and grab files from the local machine at http://sync.live.com. The only thing you’ll need is your Windows Live ID to log in.

You can also configure the system to synchronise folders across computers with Windows Live Sync software installed. Up to 20 folders can be synchronised, each containing a maximum of 20,000 files apiece. Another handy feature is that you can share folders on your machine with family, colleagues and friends. Just click the ‘Create a shared folder’ link at the Windows Live Sync site and browse to the directory holding the files that you want to synchronise with others. -PCPLUS

Jun 22, 2009

PPSMI - Komentar

Minit Mesyuarat MT

11.30 PM : Ahli mesyuarat tingkap pun bersidang lagi, kali ni tajuknya aku rasa agak serius sampai ada ahli majlis 'duk nganga' sebab xtau nak celah. 'Tutup mulut tu Pak Abu nanti masuk lalat'...hahaha. Kali ni kisah tentang PPSMI, rasanya ramai yang telah mengulas dan mengupas tentang benda ni. Aku 'search' dlm internet pun banyak laman sesawang yang menentang tentang hal ini. Ahli mesyuarat tingkap pun kebanyakkan semua x setuju dan berhujah dengan fakta-fakta yang menarik. Kiranya sampai pusing dunia le punya fakta, x sangka tinggi juga intelektual group tingkap aku ni...hahhahha

Cikgu Li (nama samaran...dia takut kena tukar) salah sorang panel 'mengomen' (bukan beromen) dari sudut pembelajaran sistem tu sendiri.


ii) Buku Panduan Guru (Teacher's Guide)

Buku Panduan Guru disediakan untuk guru sebagai sumber rujukan dan panduan supaya memudahkan guru merancang dan melaksanakan pengajaran dan pembelajaran secara berkesan. Buku panduan ini juga membantu guru mengemaskini dan meningkatkan pengetahuan sains dan matematik serta merangsang kreativiti guru dalam P&P. Buku Panduan Guru adalah komponen Pakej Buku Teks Sains dan Matematik untuk Tahap Dua serta Pakej Buku Teks Matematik Tahun Satu.

Kata dia cikgu sendiri x bersedia untuk mengajar matapelajaran dalam B.I. Kalau dah cikgu sendiri x bersedia anak murid camana ye?? 'Cikgu kencing berdiri anak murid kencing berlari' habis kalau kencing berlari cucu cicit kita kencing camana le plak ye?? Mau le kencing manis.............

Apa yang aku nak ulas skrg ni adalah pasal kedudukan Menteri Pelajaran dalam rombakan sistem pelajaran di negara kita. Setiap kali ubah menteri mesti sistem kena ubah, lama kelamaan kita juga yang pening dah xtau nak ajar anak camana. Adakah perlu sistem pendidikan tu diubah setiap kali pak menteri berubah??. Kalau nanti kerajaan berubah adakah sistem pendidikan berubah lagi, brapa byk mau berubah daaa!!

Habis tu kemana le dasar-dasar pelajaran yang telah dibuat ketika dahulu adakah telah di'recyclebin' kan? Aku rasa apa yang patut diubah adalah kedudukan MP (Menteri Pelajaran) tu sendiri. Maksudnya MP tiada kuasa untuk mengubah dasar atau apa ke jadahnya dalam akta pendidikan dengan sewenang-wenangnya. Biarkan pembuat dasar itu adalah orang akademik atau org yang mmg pakar dalam bidang pendidikan. Waktu dulu ada Penyata Barnes (1950), Penyata Razak (1956), Lapuran Rahman Talib (1960) dan mcm 2 lagi le yang membuat dasar pelajaran. Walaupun dasar2 ini ditentang tapi kita dapat fahami ada kajian mendalam untuk menentukan sistem pendidikan negara. Ini tidak tukar je menteri tukar le sistem, gilo H1N1 gamaknya kut? Rasanya ini melibatkan kedudukan MP tu sendiri. Kita maklum sesapa je kalau duduk kat 'seat' tu ada can le jadi PM, jadi nak tunjukan MP tu best maka buatlah pelbagai cadangan yang menyusahkan rakyat. Skrg ni heboh plak nak lulus B.I dalam SPM, nak lupuskan PPSMI yang dahulu. Abis tu pelajar yang terlibat dengan PPSMI dahulu camana plak x ke rugi jadinya. Sapa yang malu depa dan keluarga depa juga nooo..

Tahun 70'an dahulu tulisan jawi sekolah rendah telah dihapuskan oleh MP ketika itu. Maka berapa ramai orang Melayu x tau menggunakan tulisan Jawi. Rasanya ramai generasi aku masa skrg susah nak membaca atau tulis dalam Jawi. Orang kata 'merangkak' le baca Jawi! Perghh..korang ingat senang ke nak membaca kena merangkak mau haus lutut wehh.Lagi satu malu kat anak2, depa terer sbb ada kelas Agama waktu petang skrg ni.Mak ayah...huh hampeh!! Tu le penangan dan kesan dari penghapusan tulisan Jawi dalam pendidikan negara. Kesannya nampak ketara selepas 10-20 tahun bukan sekejap itu. Tu tulisan Jawi kalau Pak Menteri wat larangan 'masuk jawi' tak boleh camana.....lagi le haru biru.

Kali ni aku harap kita sebagai rakyat Malaysia dapat mengubah menda camni. Tak kira le sesiapa pun nak memerintah atau pegang jawatan MP tu nanti jgn ikut sedap hati nak memandai ubah dasar. Gilo weh rakyat camni duk pening asyik tukar2 aje. Dah xde keje lain kut?

Mesyuarat Tingkap ditangguhkan sehingga jam 3.00 pagi. Alamak melepas lagi............!!

Jun 20, 2009

TEKA-TEKI

1) Lubang ape yang rasanye hangat, nikmat dan nyaman?
Answer: LUBANGun pagi2, tarik selimut pastu lu tido balik….
2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M opp!!! salah EPL laaa
3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: Kuih salah bikin.


4) Binatang ape yang power dlm bab berKarate?
Answer: Kuda belang….cube kira brape black belt dia ade.
5) Siape yang menemukan dompet kulit?
Answer: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.
7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer: Pintu yang ade tulis ‘TARIK’
8) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki…siapakah saya?
Answer: Pembohong…
9) Apa dia ‘Jauh di mata, dekat di hati’?
Answer: Usus
10) Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Answer: Kutu rambut
11) Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Answer: Neneknye si katak
12) Kenape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
Answer: Sbb lelaki ni kan ‘buaya’
13) Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Answer:Sekretari baik………………’Selamat pagi Boss’
Sekretari kurang baik………..’Dah pagi ni Boss’

14) Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
Answer: Dua-dua tak kenal korang…heheheh
15) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer: Tukang gali kubur
16) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Answer: Tahi hidung
17) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: Dua-dua kalau dah ‘kringgg’ bole diangkat…
18) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer: Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa …gile ape…
19) Gajah terbang dengan ape?
Answer: Dengan susah payah……


koleksi :http://www.rileks.info

3 orang Doktor


Pada zaman dahulu kala, ada 3 orang dokter.

Mereka selalu bersama kemana saja mereka pergi. Tapi ke-tiga2nya memiliki
kegemaran berlainan.
A dr Jon Poni (suka main perempuan).
B dr Jon Joni (suka minum minuman keras).
C dr Jon Doni (suka segala jenis rokok) .

Suatu hari ketiga sahabat ini berjalan jalan tanpa tujuan. Tiba2
ketiganya bertemu dengan sebuah ketel/kendi (seperti cerita Aladin).
Lalu salah seorang mengambilnya lalu meng-gosok2kan ketel tersebut.
Sejurus kemudian asap keluar dari corong ketel tersebut dan secara
perlahan berganti menjadi satu makluk yang menyeramkan yakni
seekor/seorang (?) jin yang ganas.Lalu jin tersebut tertawa: "Ha ha ha
.." dan berkata"Akulah Jin Ifrit !

Karena kamu telah membebaskan aku dari ketel itu maka aku akan tunaikan
apa saja permintaan kamu sekalian. !!" Ketiga sahabat yang pada mulanya
panik dan takut menjadi gembira lalu termenung dan ber! pikir tentang
peluang dan kemauan masing2 yang mungkin sekali dalam seumur hidup. Lalu
mereka memilih kemauan mengikuti kegemaran masing2.

Berkata si A,"Aku mau perempuan2 muda dari berbagai bangsa di seluruh
dunia dan letakkan dalam sebuah gua tertutup dan jangan ganggu aku
selama 10 tahun." Pufff ........!! dengan sekejap mata jin itu
menyempurnakan permintaan si A.

Berkata si B,"Aku mau semua jenis arak dari seluruh dunia untuk bekal
selama sepuluh tahun dan letakkan dalam sebuah gua tertutup dan jangan
ganggu aku selama 10 tahun." Pufff ........ !! dengan sekejap mata jin
itu menyempurnakan permintaan si B.

Berkata pula si C,"Aku mau semua jenis rokok dari seluruh dunia untuk
bekal selama sepuluh tahun dan letakkan dalam sebuah gua tertutup dan
jangan ganggu aku selama 10 tahun." Pufff .......... !! dengan sekejap
mata jin itu menyempurnakan permintaan si C.

Setelah genap 10 tahun, maka jin tersebut muncul ke! mbali untuk membuka
pintu gua masing2 sebagaimana yang dijanjikan.<>
Maka jin tersebut pergi membuka pintu gua si A, ketika dibuka maka
keluarlah si A dengan keadaan kurus kering, berdiri pun tidak bisa
karena tidak sanggup untuk menggerakkan lutut sebab hari2 hanya
memuaskan nafsu dengan perempuan.Tiba2 si A pun jatuh ketanah lalu mati!!

Setelah itu jin tersebut pergi ke gua si B, ketika pintu dibuka maka
keluarlah si B dengan perut yang sangat buncit karena hari2
mabuk2an.J alan pun ter-huyung2. Tiba2 si B pun jatuh ketanah lalu mati !!

Setelah itu jin pergi ke gua si C dan membuka pintu gua. Tiba2 si C
keluar dalam keadaan sehat walafiat dan terus MENAMPAR si jin. Sambil
me- maki2 si jin ia berkata :

JIN GOOOOOBLOOOKK ...!!!! lighter nye MANAAAAAAAAA ...???!!!

JEMPUTAN KE KEJOHANAN GOLF, AGM & MALAM ISKANDARIAN 2009


Salam Sejahtera semua,

Suka saya sertakan bersama-sama ini notis-notis yang telah sedang diedarkan kepada ahli-ahli mengenai program ISKANDARIAN bulan Julai 2009 nanti utnuk makluman semua. Tolong panjangkan berita ini kepada semua warga Iskandar Shah yang lain yang ahli maupun belum ahli. Secara ringkas,program- programnya adalah seperti berikut:

Semua Staff & Bekas Penuntut Sekolah Iskandar Shah, Parit dijemput menyertai program berikut yang dianjurkan oleh ISKANDARIAN, Persatuan Bekas Pentut Sekolah Iskandar Shah, Parit:

1. Golf ISKANDARIAN – Sabtu, 4 Julai 2009 di Kelab Golf Kinta, Batu Gajah. Fee RM140. For members of Kelab Golf Kinta RM75 only. Contact En. Ruslan 019-2778688 atau En. Jamaaddin 012-5161461
2. AGM- 3.00petang, Sabtu, 11 Julai 2009 di Ballroom, Hotel Heritage, Jalan Raja DiHillir, Ipoh. Ahli-ahli berdaftar di minta hadir. Pemilihan Jawatankuasa Pentadbir sessi 2009-2010 akan dibuat. Tenaga baru diperlukan. Bekas pelajar yang belum ahli dijemput hadir sebagai pemerhati. Pendaftaran ahli baru boleh dibuat dimeja pendaftaran yang akan disediakan*.
3. Malam ISKANDARIAN 2009 – 8 malam, 11 Julai 2009, di Ballroom, Hotel Heritage, Jalan Raja DiHillir, Ipoh. Ticket from RM50 (individual) , Tables from RM500, RM700, RM1000. Contact Hj Ishak Yahaya 019-5296449, En. Ruslan 019-2778688 & En. Jamaaddin 012-5161461

Nota: *Promosi jam tangan Iskandarian akan dibuat pada AGM & Malam Iskandarian. Jam tangan Polo Club (bernilai RM125) with "ISKANDARIAN, Parit" inscription akan dijual pada harga RM75 satu kepada Ahli-Ahli. Ahli Seumur Hidup (bagi ahli seumur hidup baru atau yang naik taraf dari ahli biasa) layak mendapat percuma jam tangan tersebut. Stok terhad.

Saya menyeru penyertaan semua warga Iskandar Shah dan harap saudara dapat memanjangkan maklumat ini kepada sahabat Iskandarian yang lain.

Terima kasih

Mohar Zainal Abidin
AJK Biro Keahlian
+6012-3935917

Kisah Seram Tegak Bulu Ketiak

Ini ada satu cerita dari saorang kawan yang bekerja di Petronas TwinTower .Last week kawan saya ni balik lewat kerana nak ensure that servers danPCs di office dia tak kena attack oleh CIH virus. Dia pulang daripejabat kira-kira pukul 11.00 p.m. Dia bekerja ditingkat 8 bagunan itudan hendak turun ke groundfloor. Bila dia masuk lift dia tekan G, liftitu tidak turun malahan naik dan berhenti di tingkat 35.Bila sampai ditingkat 35 pintu lift itu terbuka dan masuklah saoranggadis yang amat jelita. Dia tidak pernah lihat gadis sejelita itu.Kulitnya putih dan rambut ikar mayang serta berbau sangat wangi. Kawan saya ini berdiri dekat dengan pintu lift dan gadis itu berjalan teruskebelakang lift. Sejurus kemudian lift itu pun turun.Ketika lift itu sedang turun kawan saya ini menikmatilah bau wangi gadis itu. Tetapi tidak lama kemudian lift itu berhenti dan lampu padam kerana black-out. Dia pun meraba-raba mencari butang locengkecemasan lift itu. Ketika dia sedang maraba-raba itu tiba-tiba diaberbau suatu bau yang amat busuk.Dalam kegelapan itu kawan saya itu terfikir macam-macam yang amatmenyeramkan sehingga keseluruh bulu roma dibadannya berdiri. Lututnyapun makin lemah dan berbagai perkara bergeligar diotaknya. Teringat dia akan keluarganya dirumah dan sebagainya.Peluh dibadan sudah pun keluar dan kepala pun berpinar serasa akanpitam. Bau busuk itu masih ada. Dalam kegelapan dan kesunyian itu dia rasa masa berjalan amat lambat sekali. Tiba-tiba lampu bernyala kembali dan lift pun berjalan semula menuju ke ground floor.Dengan rasa penuh cemas dan takut dia menoleh kebelakang untuk melihat samaada lembaga itu maseh ada atau tidak. Rupa-rupanya gadis itu masih ada dan kali ini gadis itu tersenyum padanya hingga ternampak gigi-giginya yang amat cantek sambil berkata "I'm sorry, tadi I terkentut".
Tamatlah satu kisah. warghh warghhhhh :))

Jun 19, 2009

Krisis 'PAS' - Pandangan Luar Kotak

Menelusuri polemik dalam parti PAS sekarang ini membuat aku tertanya2 bagaimana perkara semcm ini boleh terjadi. Kalau ada yang berminat lebih mendalam boleh lihat blog Mat Pot

Apa yang ingin aku tanyakan kenapa parti itu x dapat membuat satu keputusan yang jitu tentang UG? Adakah struktur pentadbiran/hiraki dalam parti itu menimbulkan masalah?. Untuk orang yang berada di luar parti itu memang agak memeningkan kerana suara pihak yang mana ingin didengari kerana skrg PAS juga memainkan peranan penting dalam survival Islam dan Melayu di tanahair kita ini.

Di satu sudut Pas mmg dalam kerugian kerana isu ini kerana ianya telah dimainkan oleh pelbagai pihak yang menentang atau sebaliknya. Tetapi apa yang penting sekali adalah pandangan rakyat biasa terhadap isu ini. Boleh dikatakan tidak semua rakyat melihat dan mengupas isu ini secara mendalam. Pemahaman yang mendalam dalam isu ini hanya dikatakan dan difahami oleh ahli PAS itu sendiri malahan tidak kesemuanya mengerti apa yang berlaku. Jadi bagaimana pula dengan persepsi orang2 biasa tentang hal ini. Persepsi memainkan peranan penting terhadap sokongan terhadap sesuatu parti kerana tidak semua mengikuti politik secara kritis. Pandangan terhadap isu UG ini akan melemahkan sokongan terhadap parti PAS sendiri. Jadinya kita lihat PAS juga yang menanggung kerugian. Makcik2, pakcik, petani, tokey kedai, tidak akan mengulas dan mengupas isu ini dengan mendalam tetapi hanya melalui persepsi masing2. Lihat mereka sendiri pun berbalah macam mana pula kalau memerintah. Itulah persepsi golongan ini sekarang yang ditemui dan difahami oleh pelbagai lapisan masyarakat. Mungkin kita yang berada diruang maya yang penuh informasi dapat memahami isu ini dan dapat berhujah antara satu sama lain tentang kebenaran masing2. Bagaimana pula dengan mereka2 yang berada diluar sana adakah faham dalam minda tentang hal ini??

Maka diharapkan PAS dapat menyelesaikan masalah ini dengan segera dan jika terdapat isu2 besar pada masa akan datang selesaikan melalui mesyuarah. Biarkan politiking itu berlaku di dalam 'cawan' sahaja jgn sampai tertumpah. Masyarakat Islam hari ini bergantung harap pada parti PAS untuk mencorakan masa depan namun politiking yang berlaku seolah meranapkan impian tersebut. Kebergantungan masyarakat akan pudar dan hilang lantas ini merugikan semua pihak.

Betulkan Keadaan Semula....

Seorang bapa selalu menasihati anaknya yang suka mengubah barang-barang dalam rumah. Habis semua diubahnya, dapur sampai tengah ruang tamu, pinggan sampai atas katil. Jenuh bapanya menasihatinya supaya tidak buat perkara camtu. Tensen bapanya sebab jenuh nasihat. Pengabihnya cap rotan aje yang dapat melembutkan anaknya itu. Selepas tu siap jeling aje anaknya mesti menyusun barang yang diubahnya itu ketempat asal. Bertenang sungguh bapa tu sbb anaknya dah berubah perangai.
Satu ari tu niat hati sibapa nak ngajor anak solat berjemaah kat surau, maklumlah klu kat rumah bapa plak jadi imam...hehehe. Solat Zuhur ari tu bapa dan anak pun gi le surau kat situ. Waktu camni bapa tu dah tau mmg kurang org, xle malu klu anak dia buat perangai. Cuma ada Pak Imam aje ari tu sama dua beranak ni. Mengikut Imam le mereka ari tu. Rakaat 1 lancar, ke2 lancar, ke3 ok, tapi rakaat ke 4 ada sesuatu berlaku. Semasa Imam sujud ditakdirkan kain pelekatnya termasuk dlm alur....punggung. Sekonyong2 perangai si anak kembali, ditariknya kain tu sebab x puas ati melihat kain tu melekat. Si bapa apa ke lagi terkejut dan panik tgk anak camtu, x pernah dibuat orang. Apalagi duduk antara 2 sujud dijelingnya anak setajam2nya. Sianak plak panik takut rotan sampai nanti, lalu amik keputusan membetulkan keadaannya semula. Apabila Imam sujud semula maka si anak yg dlm ketakutan dengan sekuat hati membetulkan semula kain ketempat melekatnya tadi ....... HAH...melompat Imam terkezut menjerit 'Woi!! Apa main juluk punggung ni!!!'
HAHAHAHA

Learn Computer


Ini Adalah Istilah-istilah Komputer yang Telah di Terjemahkan dalam Bahasa Melayu

hardware = barangkeras
software = baranglembut
joystick = batang bahagia
Plug and Play = cucuk dan main
port = lubang
server = pelayan
client = pelanggan

Contoh:That server provides function for a plug and play service to the clients with a correct hardware and software joystick. The joystick goes into the port of the client.

Terjemahan:Pelayan itu memberi layanan cucuk dan main kepada pelanggan dengan mempergunakan barangkeras yang betul dan juga batang bahagia jenis lembut. Batang bahagia itu dimasukkan ke dalam lubang pelanggan."

Hohohoho!

Kisah Sahabat Kita -Zamri

Zam paling kiri
Baru terima telefon dari Arif, memberi khabar tentang Zam. Apa khabar Zam? Semoga ko sihat.Banyak memori dengan ko ari tu maklumlah kita dahulu satu rumah sewa. Paling aku x lupa masa kita pergi ke Pulau Pangkor zaman sekolah dulu. Kengkawan lain sibuk nak balik kampung pasal cuti pertengahan tahun tapi kita sibuk nak berpiknik. Rancangannya naik beskal....gilo apa dari Parit ke Pangkor naik beskal, sapa le punya idea ni??. Man Terewong, Die, Mat Dayak sapa ke lagi...lupa lak aku maklumlah prosesor dah lama Pentium 3, RAM pun dah tinggal 512MB je ni (spec komputer nih). Berapa kilometer pun aku xtau mungkin dalam 50 km kut. Lenguh semua sendi, nak tercabut lutut le juga. Tapi zaman tengah muda apa le kisah sangat menda camtu, tapi kalu skrg upah RM500.00 pun aku x sanggup, mau le kaki, tangan tercabut nak sampai ke Parit tu.
Akhirnya sampai le juga kita ke Pangkor, masa tu apa ada sangat kat sana hutan je banyak. Agak2 rimau pun ada kut? Maka dengan rasa bangga kita landing kat Pasir Bongak nun kat hujung sana nakan privacy xnak org kacau. Memang kat ctu xde org camping, geng yang sawan ni je yang berani. Dah siap semua khemah dan bersantai2 menayangkan bodi yang sekeping ni atas pantai. Kalu kat pantai tu cuma Die aje yang real kalu berjemur, silap2 orang kata dugong..hahaha. Dah agak lama kat situ ada org lalu dan citer nape kita berani camping kat ctu sbb belakang khemah kita ada kubur orang India. Hah!! .....sudah,punggah. Tapi ko Zam mmg tak makan saman, ada ka patut kat kubur tu gi nyanyi lagu "Andai Aku Pergi Dulu" dendangan Alleycats. Siut betul, orang patut takut tapi ko menakutkan member2 ada le. Tau le sore ko tu sedap tapi tempat ko nyanyi tu......ishhh. Aku ingat lagi malam tu ribut melanda kat pantai. Beselerak lari ke sekolah sbb ribut kuat sangat sampai nak tercabut khemah. Kena sumpah seranah le ko mlm tu sbb ngatakan mulut ko yang terlebih ramah tamah siang tadi..hehehe. Nyanyi lagi.
Baru tadi Arif bagi tau keadaan ko. Aku harap ko usaha le sembuhkan penyakit ko tu. Setiap penyakit ada ubatnya, usaha le kita dan bertawakallah. Ada sesiapa member nak melawat, Zam skrg ada kat Negeri 9 kat Paroi. Alamat dia No 146 Jalan Markosa 5 Taman Markosa 5, Paroi so sesiapa yang ingin sila le lawat dia.Kalu nak ke sana keluar ikut tol Senawang dan terus sampai simpang 3. Hala ke kanan gi Kuala Pilah, ke kiri ke Paroi so terus aje le sampai le rumah Zam, kalu x jumpa tanya org le beb takan tu pun x reti. Tak pun terus gi tanya pak polisi...huhuhuu.
Bagi aku ko antara kawan yang penting pada hidup ini. Kawan2 inilah antara yang mencorakkan hidup kita ni, sebagaimana kita arini adalah berdasarkan apa yang kita buat dahulu. So aku bersyukur dapat kawan cam ko Zam (jgn lupa belanja aku, bodek nih). Ko hensem, tinggi, baik, atlit plak tu apa ke lagi, hah ko berani ngorat cikgu lawa tu. Sampai cikgu tu lari bila lalu depan kelas kita, ikut belakang le dia kalu nak ngajar kelas sebelah. Cis ko berani ko usik cikgu, aku pun x berani tapi takat budak tengkuk lembek tu aku berani le.....lalalalala.

Melayu - Usman Awang

Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan.
Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar,
Janji simpan di perut Selalu pecah di mulut,
Biar mati adatJangan mati anak.
Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya:
Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut Melayu,
Minangkabau memang Melayu,
Keturunan Acheh adalah Melayu,
Jakun dan Sakai asli Melayu,Arab dan Pakistani,
semua MelayuMamak dan Malbari serap ke Melayu
Malah mua'alaf bertakrif Melayu(Setelah disunat anunya itu)
Dalam sejarahnyaMelayu itu pengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan
Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal laut bicara
Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
tanah sebidang mudah terjual
Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba.
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi
Walaupun sudah mengenal universiti
Masih berdagang di rumah sendiri.
Berkelahi cara MelayuMenikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak.
Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampak telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing
Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan
Berdamai cara Melayu indah sekali
Silaturrahim hati yang murni
Maaf diungkap senantiasa bersahut
Tangan diulur sentiasa bersambut
Luka pun tidak lagi berparut
Baiknya hati Melayu itu tak terbandingkan
Segala yang ada sanggup diberikan
Sehingga tercipta sebuah kiasan:"Dagang lalu nasi ditanakkan
Suami pulang lapar tak makan
Kera di hutan disusu-susukanAnak di pangkuan mati kebuluran"
Bagaimanakah Melayu abad dua puluh satu
Masihkan tunduk tersipu-sipu?
Jangan takut melanggar pantang
Jika pantang menghalang kemajuan;
Jangan segan menentang larangan
Jika yakin kepada kebenaran;
Jangan malu mengucapkan keyakinan
Jika percaya kepada keadilan.
Jadilah bangsa yang bijaksana
Memegang tali memegang timba
Memiliki ekonomi mencipta budaya
Menjadi tuan di negara Merdeka "

NUKILAN : Usman Awang

Jun 18, 2009

PENGUMUMAN HARI BAPA

Semua bapa2 layak tuntut Rebet dari isteri anda bermula jam 10.00 malam ini. Kepada Bapa yang memiliki isteri berusia 18-29 tahun boleh menuntut 3 kali. 30-45 tahun 2 kali. 45 tahun ke atas 1 kali. MENOPUSE tidak layak menuntut. Pandai2 le bawa diri!!!

Nizar 'Samseng'???


Teringin juga nak mengulas pasal YAB Nizar digantung dewan ari tu. Ulasan ini pun bukan nampak sangat dari sudut politik cuma nak ajak kita berfikir sedikit. Tertarik aku satu artikel dalam suratkhabar arini tentang ulasan Y.B Nizar tentang tindakannya melaungkan perkataan 'Bubar DUN'. Begitu juga dengan pemakaian lilit kepala yang dipakai oleh beberapa AP yang lain tanda protes tentang kemelut politik yang berlaku di negeri aku ni. Aku memuda dulu x pakai lilit kepala cuma 'key' warna merah, nak rock katakan...hahahaha.
Apa yang diulas oleh YB Nizar ialah gelaran samseng terhadapnya oleh pihak yang sebelah lagi. Mujur juga samseng sahaja kalu tambahan jalanan haru biru lagi le politik kita ni. Apa yang menarik perhatian adalah kata YB Nizar ialah tindakan samsengnya itu tidaklah sehebat samseng yang dilakukan oleh pihak BN. Samseng pihak BN adalah terlebih dengan pelbagai tindakan yang dirasakan tidak sesuai dilakukan kepada pihak lawannya. Dirasakan oleh pihak YB Nizar bahawa tindakannya tidak sebesar 'dosa' BN terhadap 'kesamsengan'(bole ke frasa kata ni??) yang telah dilakukan.

Ermmm... apa yang menarik perhatian aku adalah frasa kata samseng itu sendiri. Satu pihak berkata samsengnya taklah besar sangat dari samseng yang satu lagi. Maka disini kita lihat kedua-dua pihak tu seakan memang samseng cuma samseng besar atau kecil sahaja. Persoalannya pada YB Nizar, apakah jika ada orang yang samseng dengan kita maka kita harus juga 'bersamsengan' untuk menunjukkan kita juga hebat?? Bukan bermaksud hendak menghentam YB kita tu dari sudut politik, cuma tapi kenyataannya itu yang haru biru sikit. Kata Tan Sri P. Ramlee dalam filem '3 Abdul' 'Eloklah tu bapa penyamun bertemu bapa penipu' lebih kuranglah camtu dialognya yang bermaksud korang tu lebih kurang sama aje. Bukanlah marah cuma nasihat..... tapi pada aku setiap perkara salah yang dilakukan oleh orang lain bukan tiket untuk kita melakukan dosa itu dengan kata2 'alah org dulu lagi teruk apa salahnya aku wat camtu bukannya teruk sangat'. So, sendiri makan pengat sendiri mau ingat...

Teringat aku pada satu kisah Nabi Muhammad S.A.W dengan wanita Yahudi buta yang selalu menghambur kata nista terhadap Nabi kita itu. Namun amalan dakwah Nabi langsung tidak memarahi wanita tersebut, malahan penuh kelembutan Baginda memberikan makanan kepada Yahudi itu memandangkan kecacatannya itu. Wanita tersebut menyumpah seranah Baginda tanpa menyedari lembutnya tangan Nabi yang menyuap makanan kepadanya. Begitulah keadaan sehari-sehari berlaku namun Baginda tidak pernah langsung memarahi atau membalas dendam pada wanita Yahudi tersebut yang menghinanya padahal terbuka luas untuk Nabi melakukannya. Kelangsungan berlaku sehingga kewafatan Nabi Muhammad S.A.W, maka Saidina Abu Bakar yang meyedari rutin Nabi terus pergi kepada wanita tersebut untuk menyuapkan makanan. Terasa oleh wanita itu bahawa lain benar tangan yang menyuap makanan kerana kelembutannya terasa kurang walaupun kita tahu bahawa Saidina Abu Bakar itu lembut orangnya. Bertanya wanita itu pada Saidina Abu Bakar kemana pergi orang yang selalu menyuapkan makanan kepadanya. Lalu diberitakan kepadanya bahawa Baginda baru sahaja wafat. Menangis wanita Yahudi tersebut mengenangkan bahawa tangan yang mengenyangkan perutnya setiap hari adalah orang yang dihina, dimaki, dicaci setiap hari. Maka akhirnya wanita tersebut terus memeluk Islam disebabkan dakwah Nabi yang berhemah itu.

Moral kisah ini adakah setiap perbuatan tercela orang kepada kita adakah seharusnya kita juga membuat perkara yang sama?? Maka pada aku contoh terbaik dalam hal ini adalah Nabi kita.........

Ahli Mesyuarat Tingkap (1)


Semalam aku gi lepak dan minum2 dengan kwn2 kat rumah member sorang ni. erm mcm2 topik disembangkan sampai satu dunia punya hal masuk dlm mesyuarat tingkap ni. Semuanya seolah boleh diselesaikan dihujung lidah kami tu....hahahaa mmg terer. Selalunya camtu le tambahan pulak kalu ada yg minum biak (bahaya minum ni) mmg abis dia sorang yg bercakap kita ni duk nganga aje le. Ermm....abis tu apa relevan citer aku ngan gambar seksi kat atas tu ye?

Dalam mesyuarat tanpa pengerusi tu timbul cerita tentang ular tedung. Ni citer pasal ular tedung selar bukan seluar ye!! Dikatakan oleh member aku ni Mat namanya, ular tedung ni akan mengeluarkan bunyi berketak kalu dia bertelur. Ok le aku terima le fakta tu, lagipun aku bukan pernah skodeng ular tu bertelur pun. Fakta kedua ni membuatkan ana rasa konpius, fenin kepala, ngopla jingga mcm2 le. Ada ke katanya dalam byk2 telur ular tadi sebiji darinya akan menjadi ayam hutan. Kalu buat ayam sabung perghh mmg terer bole pegang tali pinggang WWE bahagian ayam. Ye ke? Ahli Mesyuarat Tingkap yang lain pun sama fakta dengan si Mat tadi dan mengiyakannya pulak. Ishh...mana le logik camtu kan, kalu dah telur ular jadi ular le takan jadi ayam hutan. Abis tu kalu orang utan telur sapa le plak diambik gamaknya ye??

Berbalik pada relevan gambar atas tadi, dulu org takut nak bergambar 3 orang sebab sorang akan kojol. Ganas dan brutal betul tanggapan tu. Mmg le ada yg dah kojol dalam gambar tu tapi bukan org le tp kucing yang kat depan tu. Tu tanggapan tahun 80'an biasa le kita x terdedah dengan maklumat dan informasi. Skrg ni dah zaman "Macam2 Ada" rasanya dah x relevan lagi kenyataan tu. Aku rasa fakta2 mengarut ni dah xde le pada zaman milinum ni tp hampeh......

Dalam ramai2 ahli MT (mesyuarat tingkap) tadi bukan tarak sekolah semuanya sekolah dan ada yang jadi cikgu sekolah pun. Tp kepercayaan karut tu masih menebal dalam jiwa org kita ni. Mana aku x penin, ingatkan org kita dah maju kehadapan tapi masih kat takuk lama, pemikiran masih tahun 80'an, 70'an. Klu sorang xpe le juga abis semua semua ahli MT percaya, kiranya aku ari tu diam aje le kalu bising takut kena halau dari DEWAN!!!. Kena plak gantung 3 hari langsung x leh bermesyuarat...hahahah...hukhukhuk.

Jun 16, 2009


foto dari http://pemancingikan.fotopages.com

Sejarah

Pada tahun 1979, Parit dikeluarkan dari Daerah Kuala Kangsar dan digabungkan ke dalam pentadbiran daerah Perak Tengah. Majlis Daerah Perak Tengah telah ditubuhkan pada 1 Disember, 1979 iaitu setelah diluluskan penubuhannya oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan dalam perjumpaan Bil. 936 bertarikh 20 November 1979. Penubuhan Majlis Daerah Perak Tengah ini selaras dengan penyusunan semula penguasa-penguasa tempatan seluruh Malaysia.

Dengan tertubuhnya Majlis Daerah Perak Tengah ini, maka terhapuslah dua penguasa tempatan yang wujud sebelum ini iaitu:

  • Lembaga Pengurus Kerajaan Tempatan, Parit
  • Lembaga Pengurus Kerajaan Tempatan Luar Bandar.

Kawasan pentadbiran Perak Tengah

Perak Tengah meliputi:

Senarai kampung di Parit

Senarai masjid di Parit

Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

31 April 2006

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan, eloklah jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang
akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura
binti Ramli yang merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang
beliau tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia
bersama kita di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang
selebihnya akan di isi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama
saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis,
terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye
rasa keyakinan untuk mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya
dapat mengeluarkan kesemua duit pelaburan ASB saya, saya merasakan
kembalinya semangat saya yang telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia
menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini
hidup kita bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat
menjadi seperti sekarang. Semua yang puan miliki sudah bertambah
besar. Kereta besar, rumah besar, rantai besar dan pakaian besar. Jika
dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum.
Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama insan lain
kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan
ini kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki
sekarang dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di
perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja
yang selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan
akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan
bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan
lakukan. Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak
ketiga. Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan
terima kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan
permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi
kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya harap permohonan saya
ini di balas dengan senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan
tandatangan puan di atas kertas yang saya lampirkan bukannya balingan
periuk nasi, pinggan-mangkuk, ketukan senduk dan perkara-perkara yang
menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah
senyumanmu sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi
kita kedalam keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang
sama dengan masa kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya
ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya
dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan penjagaan dan
belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya.

8. Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat
mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat
melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian, Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"

Yang Ikhlas Memohon,

Suami bin Lelaki

Sila berikan surat ini kepada isteri tercinta anda mana tahu untung sabut timbul, untung batu tenggelam.....

Malam Pertama Pasangan muda yang sama-sama masih perawan akhirnya
menikah.
Masing-masing gugup ketika menghadapi malam pertama, namun tidak
ada yang mau mengaku atau bertanya kepada pasangannya tentang apa yang
harus dilakukan.

Didera kebingungan, si pengantin lelaki bertanya kepada ayahnya
"Ayah, apa yang harus saya lakukan?"
"Telanjanglah dan naik ke tempat tidur", jawab ayahnya.
This will be shown only in post's page
Kemudian ia melakukan apa yang disarankan ayahnya.
Si pengantin perempuan terperanjat setengah mati melihat kelakuan
suaminya, ia kemudian bertanya kepada ibunya.
"Telanjanglah dan ikutlah suamimu", saran ibunya.

Setelah perempuan itu telanjang dan berbaring beberapa lama, si
pengantin lelaki pergi ke luar bilik dan bertanya lagi kepada ayahnya,
"Apa lagi yang harus saya lakukan?" lalu ayahnya menjawab,
"Lihatlah tubuh isterimu. Kemudian masukkan bahagian tubuhmu yang
paling keras ke tempat isterimu kencing!"

Beberapa saat kemudian, giliran si pengantin perempuan bertanya
kepada ibunya.
"Apa yang harus saya lakukan?"
Ibunya balik bertanya, "Apa yang sedang dilakukan suamimu?"
Setengah mengeluh si pengantin perempuan berkata,
"Ia sedang membenamkan kepalanya ke dalam mangkuk tandas!"

HA..HA..HA....

'Read More' Blogger

With little bit of modifications to your Blogger Beta template you can easily implement expandable post summaries in your blog main page. Expandable posts gives very professional and elegant look to your blog. You can hide most of the detailed content from main page and display them when the page of the post is opened.

If you observer my blog, voting widgets are displayed on my post links and not in my main page. Also, most of the images in my posts are shown only in the actual post links only. Moving bandwidth intensive content to posts' pages loads your main page very fast.

Let us see the steps to be followed for modifying the template to implement this

  1. Log in to your blogger account select Layout of the blog which you want to modify
  2. Navigate through Template --> Edit HTML
  3. Take backup of your template by clicking Download Full Template. This backup will help you if you want to revert to old template
  4. Search for ]]> in your template HTML and paste the following piece of code in between ]]> and



  1. After pasting the code, your template should look like as shown in the following image
  1. Save your template and click on select Expand Widget Templates
  2. Search for in the template HTML and paste the following piece of code after




Read more on this article...


  1. After pasting the code, your template should look like as shown in the following image
  1. That's all. Your template is modified to show expandable posts.
  2. Now in every post, the content which you want to show only in post's page should be included between This will be shown only in post's page.
  3. Post a test article using the following HTML to see your blog working as expected

Senangkah Kita?

Aziz berkerja sebagai sorang broker tanah kiranya jadi cam ular air le. Jika ada orang nak menjual tanah maka dengan lajunya dia menawarkan diri untuk menjadi org tengah. Maklumlah kerja guna air liur je memang le lumayan. Kalau menjadi mau setahun boleh berlingkar cam ular sawa tertelan kerbau.

Pada satu hari dia terdengar cerita orang Pak Kordi nak menjual tanah seluas 40 ekar. Wow lumayan tu kalau kira pakai jari tentu x cukup le nak bilang. Meleleh air liur ngalahkan baru bangun pagi mengenangkan duit yang amatle banyak tu. Tanpa rasa ragu-ragu dia terus mencari Pak Kordi dengan hasratnya itu. Sampai kat rumah orang tua tu hanya yang tinggal isterinya sahaja. Dikhabarkan Pak Kordi telah pergi ke kebun awal pagi lagi. Meluru laju Aziz pergi ke sana kerana ingin menjalankan tugasannya itu. Tiba disana dia lihat Pak Kordi sedang bertenang bawah pokok betik sambil mengorek telinga, syahdu sungguh rupanya sampai terpejam-pejam mata. Apalagi terus dia berjumpa Pak Kordi sambil memberi salam yang teramat le merdunya. Tersengih orang tua tu mengenangkan betapa tingginya ilmu bodek Aziz dan terlebih santunnya itu.
Tanpa membuang masa terus Aziz bertanya tentang berita bahawa Pak Kordi nak mejual tanah sebanyak 40 ekar. Maka berlakunya dialog ini....
"Betul ke pakcik nak jual tanah ni pakcik?"
"Mana ko dapat citer ni.....ishhh xde adalah"
"Orangramai dah citer pakcik. Camnilah pakcik, kalau x jual semua jual separuh pun ok pakcik. Saya ada orang nak beli tanah ni dengan harga yang tinggi....kayo pakcik nanti".
"Ye ke?"
"Kalu duit dah banyak macam2 bole buat. Beli kereta, rumah, melancung dan mcm2 le lagi boleh buat. Kalau nasib baik dapat kawin lagi satu....hahahahaha....hehehe!!! Tentu SENANG pakcik nanti"
"Ye ke???"
"Ye le pakcik tentu senang, bahagia serta gumbira"
"Ermmmm......ko nampak tak pakcik buat apa tadi?"
"Nampak, sedang lepak bawah pokok betik sambil korek telinga"
"Ko tau aku cukup SENANG dah masa ni. Abis tu wat apa aku jual tanah cari duit sebab nak cari senang dan bahagia! Cuba ko fikir balik, akai ada kaaa?????"
"Ye x ye jua.....arggggghhh aku juga x senang"

Moral citer ni...korang fikirle dan tanya diri SENANG DAN BAHAGIAKAH kita sekarang??


Jun 14, 2009

JEJAKA IDAMAN SMIS

Deme kata aku peluk awek tu(Kak Yang ke??).....mana ada.....warghhhhh
Atlit Kebangsaan sedang memperagakan kekalahan masing2, aksen je lebih tu...
Ermm...Kenangan mengusik jiwa, di mana korang semua berada??

Jun 12, 2009

Ada Can Kawin Dua......Lalalalalala

Untuk di kongsi bersama teman2 8C
SEBAB SUAMI BENCI ISTERI

dari Dr Fadzilah Kamsah

C1. CABAR
Lelaki mempunyai ego mereka tersendiri. Jadi mereka tidak suka dicabar
terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar
lelaki tidak rasa tercabar. Isteri kalau bergaduh dengan suami mulalah kata
"Kalau awak berani cubalah cari perempuan lain! Dr Fadillah kata JGN CABAR
SUAMI... nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata...
C2. CABUL
Cabul ni bermaksud keji dari segi perangai sehingga seseorang wanita itu
langsung tidak malu.
Misalnya bergaul bebas dgn lelaki yang bukan muhrim tanpa menghirau batas
pergaulan. Juga perbuatan & kata2 isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat
malu)seperti keluarkan
kata2 yg tidak baik pada mertua...
C3. CELUPAR
Wanita yg cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar.
Celupar lebih kurang cabul juga. Isteri selalu cakap yang tidak manis,
selalu terlepas cakap pada suami sehingga membuat suami jauh hati.
C4. COMOT
Terdapat wanita yg cantik tetapi comot. Comot ini samada melibatkan wajah
wanita itu, penampilannya yg selekeh, kerja yg dilakukan serta
tindak-tanduknya. Contohnya, isteri bila nak keluar rumah b aru nak bersolek
dan comel tapi kat rumah comot. Suami pula di tempat kerja asyik pulak
nampak yg comel2 aje... Ada isteri kata - mekap untuk suami, tapi kat rumah
tak praktik pun.
C5. CEMBURU
Cemburu perlu dalam sesuatu hubungan. Tetapi wanita yg terlampau cemburu
hingga pasangannya merasa terkongkong akan membawa padah kepada perhubungan
mereka. Ini membuatkan lelaki akan rasa diri mereka tidak dipercayai. Suami
lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan. .. sikit2 dok telefon suami kat
tempat kerja. Suami b aru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami
balik lewat overtime dah syak yg bukan2...
C6. CEREWET
Kata ulama hati wanita terletak pada mulutnya. Oleh itu wanita perlu
mengawal percakapannya. Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat.
Contohnya kalau suami bawa makan luar, isteri nak tempat yang class2 aje.
Restoran nak ada air-cond aje.
C7. CINCAI
Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai.
Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak... anak dah
masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi....
C8 CUAI
Kebiasaan lelaki tidak suka jika pasangannya cuai terutama apabila ia
melibatkan masa.. Misalnya apabila suami menetapkan keluar jam 3 tetapi pada

masa yg ditetapkan isteri masih sibuk bersiap, bersolek, mengemas. Ini akan
membuatkan mereka benci kerana situasi sebegini.
8C ini lambang keperibadian muslimah
yang lemah akhlaknya. Berpelajaran
tinggi belum tentu tinggi akhlaknya.
Tapi kita insan yg mudah lupa & lalai... ada masa2 tertentu, mungkin juga
kerana sifat suami & keadaan sekeliling yang buat kita mempunyai salah satu
ciri2 8C tu.
wasallam ...

Jun 10, 2009

Ditembak dalam masjid


KEJAM...Waris dan penduduk kampung melihat jenazah ahli keluarga yang ditembak mati ketika berjemaah solat isyak di Masjid Al-Furqan, Kampung Air Tempayan di selatan Thailand, kelmarin. – UTUSAN/HAFIZ JOHARI

SUNGAI GOLOK (Selatan Thai) 9 Jun - Apakah perasaan kita bila ini terjadi???. Sedih, marah, geram bercampur baur dalam jiwa. Pondan tarak telur punya orang, tembak orang tengah solat, ada akai ke??

Memang marah sungguh bila terjadi camni. Why? Why? Dari segi politik aku memang x arif dalam bidang tu kalau nak ulas. Lagipun aku kurang minat politik ni sebab x brapa suka nak gaduh2 dengan orang. Apakah sebab apa mereka semua diperlakukan sebegitu. Kita ni cuma boleh berdoa, OIC pun takat kutuk je abih tu camano?

Maybe le kalau ada sesiapa antara umat Islam ni gi sana tolong apa yang patut. Tak pun kita derma je kat orang Melayu selatan Thailand yang banyak kutip derma masjid tu. Usah berkira sangat dia betul ke tidak, lantak dia le. Apa yang penting derma kita kalau tak sampai pun xpe, tu kuasa Allah S.W.T nak balas balik. Mungkin dengan derma kita tu dapat tolong dia orang mencari kedamaian, keamanan seperti kita kat sini.

Harapan supaya pemimpin kita juga dapat menolong dan mencari penyelesaian terhadap musibah yang menimpa masyarakat Islam yang serumpun dengan kita. Juga menjadi harapan semua saudara kita yang terkorban itu mendapat ganjaran syahid dalam perjuangan menegakkan Islam di bumi Allah ini.

Amin, Amin Ya Rabalalamin

Jun 9, 2009

Member Kita Paling Glamour...

Korang teka sape dia, 4 dari kiri..... rasanya main juta org kenal dia ni xpun dia punya laman blog. Fuhh terer habis dia ni.....korang masuk le kat link aku tu AlBanjari Online citer pasal dia

Minggu Oriantasi LSA


Seronok tgk gambar kena buli masa LSA. Gambar atas tu Mat Dayak sedang me"Rock'kan dirinya tgh panas. Awek depan tu aku x kenal le. Budak belakang seluar hijau tu Duan, dia sekejap je ngan kita sbb dapat tawaran oversea kut. Gambar bawah Latip tgh mengayat Liza...hahaha tp x dpt sbb budak tu gi ITM. Sherry sedang posing manja dan menggoda.

Jun 8, 2009

Rombongan Ke UUM...masuk U kite!!

Nun jauh ke utara kita pergi masuk U dengan semangat berkobar-kobar tapi bila masuk dalam bilik kuliah tu hampeh kelulusan semua xde pakat tidur aje aku kat dalam tu. Dalam bas punya le havoc maklumlah ramai Mat Rock kat situ, mana x haru biru. Tapi ada chiter mmg pecah perut kalau member yang duduk bermalam di rumah sewa kat Padang Bola. Malam tu kununnya happy le bagai nak rak sebab nak masuk U ni. Gumbira dan pesta muda mudi kat dalam rumah macam xde hari yg gumbira selain malam tu. Menari, menyanyi, berjoget dah macam kelab malam rasanya satu kampung kat situ bole dengar. Dah hampir separuh malam bersuka ria dan tgh sedap dengar lagu "Dia tgk Kita" dendangan Salleh Yaakob tetiba ada org ketuk pintu rumah. Suspen. Senyap. Mungkin orang kampung marah!! Semua yang bising langsung tiada suara yang keluar hatta bunyi angin perut pun terpaksa disimpan supaya orang di luar tu x dengar. Mula le peluh dingin keluar tapi semua control hensem jgn bagi member tau malu weh. Mat2 rock yang ganas dan brutal semua dah jadi kecut. Ada yang nak turun ikut tingkat, pada hal tingkap tu pun dalam rumah juga. Ada yang terus tertidur tak bergerak cam mayat padahal tadi baru je berjoget. Dalam ramai2 tu ada juga yang berani, pergi buka pintu sebab x tahan lama sangat duk diam aje, keras dan langsung x bergerak mana tahan dah kat 5 minit camtu. Bila buka je pintu......cilako, haram jadah, semua ayat yang power keluar rupanya Are Jambul pegi ketuk rumah. Dia turun dari tingkap x tahan bising sebab pening kepala. Rupanya dia pun marah juga ye!! Punya le suspen sampai kentut pun takut rupanya kawan sendiri yang gi kacau. Hampeh!!. Nak marah pun ada, lawak pun ada tgk kalau org dah takut mmg semua menda x logic boleh jadi. memang tak boleh lupa...siap ko Are nanti aku ajak kenkawan potong jambul ko bila jumpa nanti.