BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Oct 16, 2009

Misteri Nusantara



Selepas minum di kedai kopi jam menunjukkan pukul 12.00 tgh malam. Ermm....tiba masa untuk balik ni nanti lewat membebel pulak orang rumah. Sebelum sampai kat rumah entah apa gila kawan aku Mat Sepat dan Kanuk ni pergi jual durian tengah malam kat depan rumah dia. Memang lawak gila dia orang ni. Terkenang anak yang gemar makan buah durian maka aku pun singgah beli. Dalam duk sibuk merasa durian yang dah dibuka kelibat Ustaz Amir ketua taman menjelma. Apa hal pulak Ustaz keluar tengah malam ni nak kata bini pantang tak ade le pulak. Rupanya ada budak perempuan kolej Komuniti Pasir Salak telefon bagitahu rakan serumah kena rasuk.



Hah rasuk!! Perempuan!!! Hantu!!! Boleh le aku jadi seeker malam ni sebab pengalaman bab hantu (dan perempuan.......muhahahaha) ni memang kurang sikit. Teringin juga nak tengok perkara misteri macam ni. Apabila Ustaz Amir megajak pergi kerumah budak kolej tu dengan kadar segera aku menawarkan diri. Mat Sepat, Kanuk dan Lan Pardi turut serta dalam misi merbahaya ini melihat awek kena rasuk...
Sampai di rumah sewa budak tu aku lihat Laili tokey rumah sewa telah ada kat situ sedang menenangkan keadaan. Aku tengok budak yang dikatakan kena rasuk tu tengah terbaring ditengah rumah sedang menjerit-jerit. Mujur juga hanya sekali sekala jeritan dia yang kuat tu bergema kalau selalu mahu pekak mendengarnya. Kami yang baru sampai masing-masing memandang antara satu sama lain. Siapa yang boleh buat penawar? Harap aku....takat repair komputer boleh le tapi bab repair orang kena rasuk belum khatam lagi. Semua pakat tengok Ustaz Amir yang nampak agak arif dalam bidang ni. Senyum manja aje ustaz bagitahu dia pun memang tak berapa mahir bab macam tu. Habis siapa yang memang ahlil nujum yang duduk kat taman ini yang terer dalam bab ni.....???

0 pesan memesan: