BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 18, 2009

Ahli Mesyuarat Tingkap (1)


Semalam aku gi lepak dan minum2 dengan kwn2 kat rumah member sorang ni. erm mcm2 topik disembangkan sampai satu dunia punya hal masuk dlm mesyuarat tingkap ni. Semuanya seolah boleh diselesaikan dihujung lidah kami tu....hahahaa mmg terer. Selalunya camtu le tambahan pulak kalu ada yg minum biak (bahaya minum ni) mmg abis dia sorang yg bercakap kita ni duk nganga aje le. Ermm....abis tu apa relevan citer aku ngan gambar seksi kat atas tu ye?

Dalam mesyuarat tanpa pengerusi tu timbul cerita tentang ular tedung. Ni citer pasal ular tedung selar bukan seluar ye!! Dikatakan oleh member aku ni Mat namanya, ular tedung ni akan mengeluarkan bunyi berketak kalu dia bertelur. Ok le aku terima le fakta tu, lagipun aku bukan pernah skodeng ular tu bertelur pun. Fakta kedua ni membuatkan ana rasa konpius, fenin kepala, ngopla jingga mcm2 le. Ada ke katanya dalam byk2 telur ular tadi sebiji darinya akan menjadi ayam hutan. Kalu buat ayam sabung perghh mmg terer bole pegang tali pinggang WWE bahagian ayam. Ye ke? Ahli Mesyuarat Tingkap yang lain pun sama fakta dengan si Mat tadi dan mengiyakannya pulak. Ishh...mana le logik camtu kan, kalu dah telur ular jadi ular le takan jadi ayam hutan. Abis tu kalu orang utan telur sapa le plak diambik gamaknya ye??

Berbalik pada relevan gambar atas tadi, dulu org takut nak bergambar 3 orang sebab sorang akan kojol. Ganas dan brutal betul tanggapan tu. Mmg le ada yg dah kojol dalam gambar tu tapi bukan org le tp kucing yang kat depan tu. Tu tanggapan tahun 80'an biasa le kita x terdedah dengan maklumat dan informasi. Skrg ni dah zaman "Macam2 Ada" rasanya dah x relevan lagi kenyataan tu. Aku rasa fakta2 mengarut ni dah xde le pada zaman milinum ni tp hampeh......

Dalam ramai2 ahli MT (mesyuarat tingkap) tadi bukan tarak sekolah semuanya sekolah dan ada yang jadi cikgu sekolah pun. Tp kepercayaan karut tu masih menebal dalam jiwa org kita ni. Mana aku x penin, ingatkan org kita dah maju kehadapan tapi masih kat takuk lama, pemikiran masih tahun 80'an, 70'an. Klu sorang xpe le juga abis semua semua ahli MT percaya, kiranya aku ari tu diam aje le kalu bising takut kena halau dari DEWAN!!!. Kena plak gantung 3 hari langsung x leh bermesyuarat...hahahah...hukhukhuk.

0 pesan memesan: