BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jun 10, 2009

Ditembak dalam masjid


KEJAM...Waris dan penduduk kampung melihat jenazah ahli keluarga yang ditembak mati ketika berjemaah solat isyak di Masjid Al-Furqan, Kampung Air Tempayan di selatan Thailand, kelmarin. – UTUSAN/HAFIZ JOHARI

SUNGAI GOLOK (Selatan Thai) 9 Jun - Apakah perasaan kita bila ini terjadi???. Sedih, marah, geram bercampur baur dalam jiwa. Pondan tarak telur punya orang, tembak orang tengah solat, ada akai ke??

Memang marah sungguh bila terjadi camni. Why? Why? Dari segi politik aku memang x arif dalam bidang tu kalau nak ulas. Lagipun aku kurang minat politik ni sebab x brapa suka nak gaduh2 dengan orang. Apakah sebab apa mereka semua diperlakukan sebegitu. Kita ni cuma boleh berdoa, OIC pun takat kutuk je abih tu camano?

Maybe le kalau ada sesiapa antara umat Islam ni gi sana tolong apa yang patut. Tak pun kita derma je kat orang Melayu selatan Thailand yang banyak kutip derma masjid tu. Usah berkira sangat dia betul ke tidak, lantak dia le. Apa yang penting derma kita kalau tak sampai pun xpe, tu kuasa Allah S.W.T nak balas balik. Mungkin dengan derma kita tu dapat tolong dia orang mencari kedamaian, keamanan seperti kita kat sini.

Harapan supaya pemimpin kita juga dapat menolong dan mencari penyelesaian terhadap musibah yang menimpa masyarakat Islam yang serumpun dengan kita. Juga menjadi harapan semua saudara kita yang terkorban itu mendapat ganjaran syahid dalam perjuangan menegakkan Islam di bumi Allah ini.

Amin, Amin Ya Rabalalamin

0 pesan memesan: